

mali bracia Ubogich
Podaruj wesołe Święta
PR
reklama TV
digital
radio

Kiedy?
Listopad 2021 – grudzień 2021
Przychodzi klient do agencji…
Sukces pierwszej kampanii postawił od razu pytanie: czy uda się nam pobić ten wynik? Czy Ancymony mogą przejść samych siebie? Okazuje się, że tak! W końcu samotni seniorzy potrzebują pomocy każdego roku. Nie mogliśmy zawieść.
Co mieliśmy do zrobienia?
- Podobnie jak poprzednim razem, centralnym elementem kampanii był spot TV. To on miał wykorzystać moc storytellingu, która zmusza nie tylko do myślenia, ale także do działania. Wszystko to w oparciu o mocną big ideę zrealizowaną, gdzie tylko mogliśmy. My, Ancymony, nie zamierzaliśmy przebierać w środkach, więc… wybraliśmy wszystkie!
No i co z tym zrobiliśmy?
- A czego nie zrobiliśmy! Pokazaliśmy wzruszającą historię w minutowym spocie do Internetu. Oprócz tego powstały wersje 30- i 15-sekundowe, a także formaty dla social media.
- Wykorzystaliśmy też radio i reklamę OOH, w tym 12 tysięcy paczkomatów w całej Polsce, na których wyświetlana była 7-sekundowa wersja filmu.
- Wszystkie te materiały zachęcały do wpłat, których można było dokonać online, jak również za pomocą kwitów dołączanych za pośrednictwem direct mailingu. Stali darczyńcy otrzymali coś ekstra – list z podziękowaniami za dotychczasowe wsparcie wraz z upominkiem.
- Wisienką na naszym kampanijnym torcie były działania w social media i digitalu, gdzie wykorzystaliśmy formaty wideo i statyczne.

Spot TV
Ta starsza pani ze sklepu, która życzy nam wesołych Świąt. Zastanawialiście się, jak wygląda jej dzień? Pokazaliśmy, co dzieje się, gdy seniorka wraca do swojej samotnej rzeczywistości, a inni szykują się do Bożego Narodzenia w gronie najbliższych.

Radio
Radosne reklamy w radiu przerywa nagle smutny głos samotnej kobiety. Życzy wesołych Świąt nie tylko nam, ale także sobie. Wiemy, co zrobić, aby spełnić jej życzenie.

INTERNETY
Social media, display, wideo na paczkomatach – skorzystaliśmy z każdego narzędzia, jakie było w naszym zasięgu.

WWW
Gdy wpłacamy pieniądze na cele charytatywne, funkcjonalność strony to ostatnie, nad czym chcemy się zastanawiać. Dlatego projektując landing page zadbaliśmy o jego przejrzystość. Niezależnie od urządzenia.

Efekty
Czy udało się nam pobić nas samych? Odzew pokazał nam, że tak! Wpłat dokonało niemal 19% więcej osób niż w poprzednim roku, a liczba nowych darczyńców wzrosła aż o 65%! Zanotowaliśmy też bardzo wysoki poziom darowizn w połowie grudnia, co oznacza, że byliśmy w stanie dotrzeć do osób pochłoniętych przedświąteczną gorączką.
Rezultat? Rekordowy wynik w historii całej akcji. I to w okresie trwającej pandemii i rosnącej inflacji. To dowód na to, że nawet w natłoku własnych problemów jesteśmy w stanie zauważyć potrzeby innych.


Starsza pani, która z tęsknotą spogląda w okno, siwowłosy pan powolutku idący do sklepu, sąsiadka, której prawie nie widujemy… Wiele z tych osób cierpi z powodu samotności. Przygotowując się do Bożego Narodzenia, słyszymy szczere „Wesołych Świąt”. Dla osamotnionych osób starszych to jedyna forma kontaktu z drugim człowiekiem. Ich Święta od lat nie są wesołe, a Wigilia to najsmutniejszy dzień w roku. W naszej kampanii opowiadamy prostą historię o rozpaczliwej potrzebie bliskości skrywanej pod serdecznością. To obraz samotności, który malujemy czułością i wrażliwością. Wierzę, że i w tym roku uda nam się uratować Święta seniorów.
Emilia Czerwiec, business unit manager & creative lead, Ancymony
Zobacz podobne
case study
Spodobało Ci się?
pisz, dzwoń, mów
Jesteśmy Ancymony – czekamy na telefony, maile, a nawet gołębie pocztowe. Briefy możesz wysyłać w PlayStation App, na Tinderze, a nawet w piłeczkach do golfa.
Przyciągamy uwagę i pomagamy w tym markom, dla których pracujemy. Stworzymy skuteczną strategię, wdrożymy fantastyczną kampanię, zaprojektujemy nowy mikrokosmos.
Chcesz mieć nasze portfolio w pliku pdf? Proszę bardzo: