

mali bracia Ubogich
Wigilia
PR
reklama TV
digital
radio
influencer
marketing

Kiedy?
listopad – grudzień 2020
Przychodzi klient do agencji…
Akurat tym razem to my zrobiliśmy pierwszy krok! Po spontanicznej akcji wielkanocnej postanowiliśmy zrobić coś jeszcze i… pomóc podopiecznym Stowarzyszenia mali bracia Ubogich w trakcie Świąt Bożego Narodzenia. Zapytaliśmy dyrektor Stowarzyszenia, czy jest zainteresowana współpracą i już latem zaczęliśmy pracować nad briefem.
Co mieliśmy do zrobienia?
- Big ideę kampanii, scenariusz spotu, no i materiały do internetu.
- Zrobiliśmy jednak o wiele więcej. Wszystko po to, by pomóc!
- No i nie wzięliśmy za tę pracę ani złotówki.
No i co z tym zrobiliśmy?
- Przygotowaliśmy spot telewizyjny „Moc niewidzialności”. To prosta historia, która kontrastuje dziecięcą perspektywę z rzeczywistością samotnej kobiety. Czarno-biały obraz tylko wzmacnia przekaz o Bożym Narodzeniu, które straciło swój kolor i boleśnie wręcz odcina się od reklamowego blichtru kampanii świątecznych.
- Spot został uznany za jedną z najlepszych reklam świątecznych w rankingu „Nowego Marketingu”.
- Do akcji zaprosiliśmy także znanych i lubianych – Edytę Herbuś, Magdalenę Lamparską czy Marcina Dorocińskiego. Później dołączyli do nas Mela Koteluk, Patricia Kazadi oraz Rafał Brzozowski.
- Na Instagramie odbywała się akcja #seniorchallenge, w ramach której nasi influencerzy publikowali posty ze swoimi dziadkami – wszystko po to, by przypomnieć nam, że seniorzy są tuż obok, ale czasem po prostu ich nie widzimy.

Spot TV
Moc niewidzialności


Radio
Stworzyliśmy reklamę radiową
Film „Moc niewidzialności” to prosta historia, która kontrastuje dziecięcą perspektywę z rzeczywistością samotnej kobiety. List do Świętego Mikołaja ilustrowany scenami z życia seniorki nie wymaga dodatkowych środków wyrazu. Czarno-biały obraz tylko wzmacnia przekaz o Bożym Narodzeniu, które straciło swój kolor i boleśnie wręcz odcina się od reklamowego blichtru kampanii świątecznych
Emilia Czerwiec, creative lead, Ancymony.

#senior challenge
Wykorzystaliśmy zasięg celebrytów i zorganizowaliśmy viralową akcję #seniorchallenge.



Zaprojektowaliśmy komunikację akcji w social mediach.

Efekty
Cóż – nie do końca możemy ujawniać te informacje, ale co nieco zdradzimy. Przekroczyliśmy zakładany cel zbiórki – pomimo pandemii i czasów, które nie sprzyjają NGO. Co jeszcze? Dotarliśmy z kampanią do nowych darczyńców. Pochodziło od nich aż… No właśnie – tego akurat nie możemy ujawnić. Między 40% a 60% wpłat – tyle powiemy. Ważne (a może najważniejsze) jest to, że trafiliśmy do młodych – zbudowaliśmy świadomość problemu wśród tych, którzy mogą zmienić najwięcej!
Nasza kampania wigilijna dla Stowarzyszenie mali bracia Ubogich została doceniona przez grono branżowe i zdobyła srebrną statuetkę w najważniejszym konkursie efektywności Effie Poland w kategorii Non–profit & Public Service oraz wyróżniona w konkursie Kreatura.


Zobacz podobne
case study
Spodobało Ci się?
pisz, dzwoń, mów
Jesteśmy Ancymony – czekamy na telefony, maile, a nawet gołębie pocztowe. Briefy możesz wysyłać w PlayStation App, na Tinderze, a nawet w piłeczkach do golfa.
Przyciągamy uwagę i pomagamy w tym markom, dla których pracujemy. Stworzymy skuteczną strategię, wdrożymy fantastyczną kampanię, zaprojektujemy nowy mikrokosmos.
Chcesz mieć nasze portfolio w pliku pdf? Proszę bardzo: