

Trybunał
Ulubione odkrywaj i wygrywaj!
Reklama
Digital
Social Media
Strategia
Kiedy?
sierpień–październik 2022 r.
Przychodzi klient do agencji…
a właściwie to nie przychodzi, tylko już jest i (w przenośni) wznieśliśmy razem kilka kufelków. Przygotowaliśmy dla Trybunału platformę kreatywną „Ulubiony w regionie” i od 2022 r. obsługujemy jego social media, a także realizujemy dodatkowe zlecenia (np. na stronę www). Tym razem mieliśmy wymyślić, jak wejść z regionalną kampanią do digitalu, uwzględniając media mainstreamowe. Małe piwo? Otóż nie. Na bramce do lokalu stoi sroga ustawa o wychowaniu w trzeźwości.
Co mieliśmy do zrobienia?
- Opracować recepturę, tj. strategię mediową (w tym pogłębioną analizę kosztów dotarcia), i trochę posłodować z wydawcami, by ocenić, co może wykiełkować. Rzecz o tyle nietrywialna, że takie kampanie na poziomie regionu są niecodzienne, a dane – trudne do zdobycia.
- Uwarzyć pomysły, które 1) pozostaną zgodne z platformą, 2) zmieszczą się
w ograniczeniach, 3) wyjdą poza reklamowanie produktu – posłużą do promowaniu wartości regionu. - Zabutelkować, wyekspediować, zaserwować: przygotować plan mediowy
i nośniki do kampanii.
No i co z tym zrobiliśmy?
- Wypracowaliśmy kilkanaście wariantów strategii mediowej. Po wyborze tej satysfakcjonującej powstał z niej ekstrakt w postaci mediaplanu.
- W ramach kreatywnej fermentacji uzyskaliśmy kilka mocnych konceptów,
z których odfiltrowaliśmy aktywację najprostszą, aby sprostać terminowi. (Inne być może odkapslujemy
w przyszłości). - Hojnie uraczyliśmy odbiorców powstałymi treściami przy użyciu m.in. reklam mobilnych, programmaticu
i sporej liczby sporych kreacji na sporym portalu 😊
Digital: programmatic
Dla smakoszy Trybunału i jego przyszłych koneserów impreza
zaczyna się w różnych miejscach digitalu…


Digital: portal
…w tym w miejscach znanych, lubianych i zasłużonych w historii polskiego Internetu…


Digital: mobile
…i tych, które są na wyciągnięcie ręki…

…a także w mediach społecznościowych (wszak piwo sprzyja socjalizacji).



Plakaty
Ale jeśli ktoś się dowie o akcji z realu, też warto mu polać.
Landing page
Tak czy siak potencjalny uczestnik wyląduje przecież na landingu. Gdzie wyśle zgłoszenie lub… nie. Zdobędzie nagrodę lub nie. Ale wygra w każdym przypadku – dowie się o istnieniu piwa Trybunał lub ugruntuje sobie dobre o nim mniemanie. No i oczywiście Trybunał też dzięki temu wygra, ponieważ umocni swoją pozycję ulubionego w regionie.

Efekty
Aktywacja spełniła oczekiwania. Mimo niewielkiej puli nagród napłynęło relatywnie dużo zgłoszeń. Najważniejsze były jednak cele świadomościowe, a tu udało nam się dotrzeć do ok. 5 mln odbiorców. Zasięg w kanale mobile osiągnął pułap 130%. CTR dla najlepszych kreacji wyniosło 3%. Całkowite KPI zrealizowaliśmy na poziomie 107%, czyli tyle, ile trzeba, plus jedno mocniejsze piwo.

Realizacja kampanii marek alkoholowych w digitalu wiąże się z wieloma wyzwaniami. Zadanie wymagało od nas ancymońsko niestandardowego podejścia do zaplanowania całej kampanii. Strategię mediową oparliśmy na wielu symulacjach kosztowych, które wskazywały na konkretne zalety i wady danego podejścia, a także na intensywnym kontakcie z wydawcami. Dzięki bliskiej współpracy z klientem udało się wybrać rozwiązanie, które przyniesie najwięcej korzyści.
Paweł Joźwik, strategy group head, Ancymony
Zobacz podobne
case study
Spodobało Ci się?
pisz, dzwoń, mów
Jesteśmy Ancymony – czekamy na telefony, maile, a nawet gołębie pocztowe. Briefy możesz wysyłać w PlayStation App, na Tinderze, a nawet w piłeczkach do golfa.
Przyciągamy uwagę i pomagamy w tym markom, dla których pracujemy. Stworzymy skuteczną strategię, wdrożymy fantastyczną kampanię, zaprojektujemy nowy mikrokosmos.
Chcesz mieć nasze portfolio w pliku pdf? Proszę bardzo: