

Verbena
wybór jest naturalny!
Strategia
reklama TV
digital
social media
OOH
Kiedy?
październik 2022 r.
Przychodzi klient do agencji…
z wewnętrznego polecenia, zachęcony naszą udaną współpracą z marką Andante. Mamy wymyślić kampanię/aktywację dla kultowych cukierków ziołowych. Wyzwaniem są duże portfolio produktów i… dość otwarte założenia. Sweet? Ano nie, kreatywnym zbytnia swoboda zwykle nie służy. Tym razem okazuje się jednak inspirująca: stawiamy na jej zaprzeczenie. Chcemy wywołać iluzję zawężonego wyboru á la czarny Ford T: możesz wybrać dowolne cukierki o walorach zdrowotnych, byleby były od Verbeny.
Co mieliśmy do zrobienia?
- Zająć się tym, co słodkie – opracować kreacje do kampanii jesiennej, ze szczególnym uwzględnieniem nowości bez cukru, najlepiej w stylistyce zbliżonej do funkcjonującej platformy komunikacyjnej „Siła ziół”.
- Ogarnąć to, co zdrowe (czytaj: funkcjonalne), czyli efektywną strategię mediową. Musieliśmy m.in. rozstrzygnąć dylemat, czy przy założonym budżecie warto iść w aktywację (i jej nieuniknioną promocję), czy raczej nie rozpraszać środków i skupić się na kampanii.
- A potem tylko to połączyć i dostarczyć w apetycznej formie konsumentowi. Proste.
No i co z tym zrobiliśmy?
- Przygotowaliśmy koncept kampanijny oparty na wyborze alternatywnych produktów (z domieszką drugiej linii kreatywnej 😉). Jako wisienkę na torcie dołożyliśmy minikomponent aktywacyjny w postaci konkursu na FB.
- Opracowaliśmy recepturę na ogranie kreacji w mediach, głównie w digitalu. Biorąc za wzór różnorodność oferty Verbeny, postawiliśmy na wielokanałowość i wszechstronny miks formatów display z wideo.
- Po przełożeniu masterów na kreacje pod różne touchpointy zrealizowaliśmy kampanię siłami wewnętrznego działu mediowego.
Key visuale
Ekstrakt, czyli kiwiki. Jakie są, każdy widzi. Ancyładne i słodkie (choć niektóre bez cukru). No i co, drog* widzu/widzko, wybrał*ś? O, to świetny wybór! Gratulujemy i życzymy smacznego!

Display (GDN)
Różnorodne formaty dostosowane do zróżnicowanych placementów. Było ich bardzo dużo. Ale czy więcej niż SKU’sów Verbeny? Nie sądzimy! 😊


Bumpery na YouTube
Nasze podstawowe kreacje wprawione w ruch (z liśćmi spadającymi niczym odporność jesienią) plus kojący głos i muzyka. Efektowne i efektywne jednocześnie, tak jak pyszne i zdrowe cukierki Verbena.
TikTok
Na TikToku trzeba jakoś inaczej. Głośniej? Szybciej? Bardziej cukierkowo? Możliwości jest wiele, ale wybraliśmy akurat takie. [Tu ostrzeżenie o możliwości wystąpienia epizodu epilepsji fotogennej].
Facebook + Instagram
W czasie kampanii częściowo przejęliśmy kanały SoMe, w których ongoing prowadzi zwykle ktoś inny. Przygotowaliśmy i opublikowaliśmy płatne kreacje statyczne i wideo. Zrealizowaliśmy także miniaktywację „PoZiel się Verbeną”, która miała wywołać efekt wzajemnym poleceń również w realu.


Instagram Stories
Kreacje pod „zakup gwarantowanego zasięgu optymalizowanego pod kątem maksymalizacji kliknięć w modelu Reach&Frequency”. Czyli to samo, co wyżej, ale trochę inaczej.

OOH
Na wczesnym etapie współpracy dostarczyliśmy piękne kreacje na potrzeby kampanii OOH. Czy się odbyła? „Egzekucja” stała po stronie klienta, a my na zdalnym… to jakoś tak za dużo z domu nie wychodzimy. I w sumie dokładnie nie wiemy, jakie formaty pojawiły się na mieście, ale na pewno kilka z nich gdzieś wisiało, np. citylighty na przystankach.

Efekty
Z tego, co nam wiadomo, klient jest zadowolony. Z mediowego raportu post buy wynika, że kampania spełniła oczekiwania. Łącznie nasze kreacje zostały wyświetlone ponad 8 milionów razy, a założone przed kampanią KPI zostały osiągnięte średnio na poziomie 158%. WOW! Szczególnie dobrze radziły sobie animacje na Instagramie. Co ciekawe, na YT udało nam się zejść poniżej estymowanych kosztów i pozyskać trzy razy więcej wyświetleń, m.in. dzięki kreacjom dopasowanym do TG i dobrze prezentującym produkt.
Warto odnotować (bez słodzenia), że cała współpraca przebiegła ponadstandardowo szybko, bezproblemowo i w miłej atmosferze. Chyba nigdy dotąd nie mieliśmy kompletu materiałów zaakceptowanego z takim wyprzedzeniem, i to bez presji. (Przed startem kampanii musieliśmy sobie wręcz przypomnieć, o czym ona jest, tyle czekała gotowa 😊). Verbenki z melisą nie były potrzebne – wiwat dobra organizacja po obu stronach!
Agencja Ancymony przygotowała dla marki Verbena koncepcję kreatywną na kampanię jesienną 2022. Głównym celem kampanii było zwiększenie świadomości produktów marki Verbena wśród konsumentów, a kluczowym punktem całej akcji było wprowadzenie do naszej oferty nowości – cukierków bez cukru. Ciekawa i angażująca koncepcja zaproponowana przez Ancymony odpowiedziała na nasze potrzeby i spełniła oczekiwania wyrażone w przesłanym do agencji briefie. Wspólnie zrealizowaliśmy założone cele, a kampania oparta na wyborze produktów okazała się strzałem w dziesiątkę.
Katarzyna Mastek, brand manager, I.D.C. Polonia
Zobacz podobne
case study
Spodobało Ci się?
pisz, dzwoń, mów
Jesteśmy Ancymony – czekamy na telefony, maile, a nawet gołębie pocztowe. Briefy możesz wysyłać w PlayStation App, na Tinderze, a nawet w piłeczkach do golfa.
Przyciągamy uwagę i pomagamy w tym markom, dla których pracujemy. Stworzymy skuteczną strategię, wdrożymy fantastyczną kampanię, zaprojektujemy nowy mikrokosmos.
Chcesz mieć nasze portfolio w pliku pdf? Proszę bardzo: