

Vita Buerlecithin
niezwykłe życzenia
PR
digital
Media
Kiedy?
grudzień 2021
Przychodzi klient do agencji…
…i chce wypromować swój produkt w digitalu. Prosta sprawa? Niekoniecznie, bo to lek wydawany bez recepty, więc na starcie mieliśmy przed sobą wyzwanie w postaci wielu prawnych ograniczeń. Musieliśmy zaangażować naszą grupę docelową w okresie świątecznym, ale bez żadnego konkursu z nagrodami. Jak dać się zauważyć, kiedy inne marki oferują odbiorcom namacalne korzyści?
Co mieliśmy do zrobienia?
- Przy takim challenge’u pierwszym krokiem była obszerna konsultacja strategiczna. Dzięki niej opracowaliśmy strategię mediową zawierającą cały ekosystem, harmonogram działań i media plan. Ten fundament posłużył nam do realizacji naszego pomysłu na aktywację i zaprojektowaniu makiety UI/UX strony internetowej i aplikacji.
No i co z tym zrobiliśmy?
- Idąc świątecznym tropem, postawiliśmy na platformę do wysyłania bożonarodzeniowych e-kartek. Użytkownicy mogli swobodnie dobierać zdjęcia, ozdoby, napisać treść życzeń i rozesłać do bliskich w formie animowanych GIFów.
- Chcieliśmy dotrzeć do konsumenta i zachęcić do kliknięcia w reklamę, dlatego podzieliliśmy media na zasięgowe i generujące wejścia. Byliśmy wszędzie – od Facebooka i Instagrama, przez reklamy GDN i Programmatic na wizaz.pl, po content marketing na portalu polki.pl.
KV
Key Visual, który jednocześnie kieruje do strony aplikacji? Pewnie! Dzięki kodowi QR skróciliśmy drogę z offline do online.


Sama aplikacja miała być przede wszystkim intuicyjna. Proste instrukcje i przejrzysty design sprawiły, że można było się skupić na tym, co najważniejsze – na życzeniach dla bliskich.

Zahaczyliśmy też o social media, gdzie wykorzystaliśmy formaty karuzelowe – tak, aby skutecznie wyjaśnić każdy krok tworzenia własnych życzeń.


Nie mogło także zabraknąć działań w digitalu! Dotarliśmy w każdy zakamarek sieci!

Efekty
Jak nam poszło? Odnotowaliśmy ponad 36 milionów wyświetleń, zrealizowaliśmy 164% celu zasięgowego i 166% celu konwersyjnego. Pokazało to, że kluczem jest zawsze dobry pomysł i strategia oparta na prawdziwych potrzebach. Niezależnie od wyzwania, przed jakim stajemy.

Kampanie internetowe leków nie należą do najłatwiejszych. Z doświadczenia wiemy, że przy tego typu projektach oprócz dobrego pomysłu, który odpowiada na brief, potrzebne jest coś więcej. Poza konceptem kreatywnym zaplanowaliśmy każdy szczegół. To pozwoliło obu stronom działać sprawnie i sprzyjało miłej atmosferze pracy nad projektem
Paweł Jóźwik, strategy group head, Ancymony.
Zobacz podobne
case study
Spodobało Ci się?
pisz, dzwoń, mów
Jesteśmy Ancymony – czekamy na telefony, maile, a nawet gołębie pocztowe. Briefy możesz wysyłać w PlayStation App, na Tinderze, a nawet w piłeczkach do golfa.
Przyciągamy uwagę i pomagamy w tym markom, dla których pracujemy. Stworzymy skuteczną strategię, wdrożymy fantastyczną kampanię, zaprojektujemy nowy mikrokosmos.
Chcesz mieć nasze portfolio w pliku pdf? Proszę bardzo: